Velvære midt på gågaden

Klippe & Beauty Atelieret er ikke bare en frisørsalon, for selvom saksen er det vigtigste arbejdsredskab, hører gode råd om hår- eller hud pleje også med. Det betyder mange trofaste kunder både fra Korsør, men også fra en lang række andre byer.

-     Vi har mange gode mennesker i salonen og de repræsenterer både forskellige aldersgrupper og de kommer mange steder fra. VI har naturligvis vores faste kunder fra Korsør, men i dag har vi også kunder fra resten af Sjælland. Dertil kommer f.eks. udlandsdanskere der har sommerhus i området, siger indehaveren Henriette Vedel Madsen.

Det giver grobund for nye tanker, for frisørstolen bliver brugt begge veje. Der kommer nye impulser og ideer, og dem kombinerer Henriette og Sofie i Klippe & Beauty Atelieret så med deres egne tanker om salonens fremtid.

-     Lige nu kigger vi på vores fremtidige koncept, og arbejder med en del ideer. Så der er meget på tegnebrættet. Vi vil gerne tilbyde endnu mere til vores kunder, både for at dække behovet hos vores nuværende kunder. Men også for at kunne tiltrække nye kunder, lyder det fra Henriette Vedel Madsen.

En af de tanker der kunne blive en realitet, er en netværksgruppe af både mænd og kvinder. Herfra kunne der hentes nye ideer og inspiration, der kan gavne byen.

Man må hele tiden uddanne sig

De er stolte af, at de hele tiden udvikler sig, tager på kurser og efteruddanner sig, i både ind- og udland.

-     Vi har en høj grad af service i dag, det skal vi både fastholde og udvikle. Her er der ikke noget der hedder ”din” eller ”min” kunde, men det et vores kunder, for her arbejder vi som et team siger, Sophie Wedel Müller.

Hvis der skulle komme en kunde med et lidt mindre positivt syn på Korsør, får de hurtigt vendt om på det. For Henriette og og Sophie opfatter sig selv som gode ambassadører for Korsør og taler altid positivt om byen ved bæltet.

-    Her i salonen er vi altid fortalere for vores by, som har så meget at byde på. Er der en sjælden gang en kunde med en anden holdning, prøver vi altid at fremhæve de ting som Korsør som by kan tilbyde. Dvs. alle de ting, man kan have man kan have tendens til at glemme, i en travl hverdag. Vi vil f.eks. ikke høre ordet Udkantsdanmark, vi vil hellere omtales som Guldkantsdanmark, siger Henriette Vedel Madsen og smiler.

Men langt de fleste kunder er tilfredse med både Korsør, klipningen og kommunikationen. Nu tilbyder Henriette og Sophie både hårbunds- og kropspleje og hud- og ansigtspleje. For de vil gerne gøre noget der er anderledes, og til gavn for kunderne.

-     Vi får mange roser for både indretning af salonen, og den måde vi er på. Det giver masser af energi og er der en sjælden gang kritik, bruger vi den altid konstruktivt, siger Henriette Vedel Madsen.

Branche: Frisør og Kosmetiker
Navn: Klippe & Beauty Atelieret