Glasværket

Alsidighed, nærvær og imødekommenhed, svaret kommer prompte fra direktør Sven Lyse, på glasværket.

Spørgsmålet var hvad der gør glasværket unikt, for de mange lejere i en af Vestsjællands største erhvervsejendomme.

Sven Lyse siger at glasværket satser på at have både gode ansatte og gode lejere, der altid kan finde husets ledelse.

-    Vi har en del lejere der bare kommer forbi og får en kop kaffe og vi bruger altid tid på at nå rundt i huset og tage en snak med alle lejerne. Vi har samtidig gode folk i vores team og god service er en naturlig del for os, siger Sven Lyse.

Med en nøgtern konstatering er glasværket en erhvervssucces, ligesom i øvrigt mange af lejerne har succeshistorier. Lige nu går en del af tiden med Søfartsstyrelsens udflytning, for også Kodakhuset er stort set lejet ud. Her er der kun et enkelt kontorlokale tilbage.

-     Vi er med til at knække den negative boble der har været omkring Korsør. Alene det at man fra motorvejen kan se, at der holder biler ved Kodakhuset, betyder at folk kan se at der sker noget, siger Sven Lyse.

Men hvis Korsør’s image skal forbedres, er det ikke nok at have fyldt op i erhvervsejendommene, lyder det fra glasværkets direktør. Han kan, efter et godt et års tid som direktør på glasværket, konstatere at udviklingen i Korsør går i den rigtige retning. Men han vil gerne have at der er flere der selv tager ansvar, og f.eks. gør noget ved byens udseende.

-     Hvis jeg kører ind gennem byen sydfra, ser det fint ud. Men hvis jeg kører ind gennem Tårnborgvej, ligner det jo en spøgelsesby. Hvorfor giver kommunen ikke hver af husejerne en spand maling, siger han og trækker selv på smilebåndet over den bemærkning.

Når Søfartsstyrelsen rykker ind, har glasværket en imponerende belægning på 95 procent, i den store erhvervsejendom, med den fantastiske beliggenhed ved Korsør havn.

Branche: Udlejning
Navn: Glasværket Erhvervspark A/S