Korsør har Danmarks bedste Føtex

Det er ingen hemmelighed, at Føtex i Korsør, for få år siden var lukningstruet. Mangel på kunder og svigtende omsætning, var situationen. I dag lyder der helt andre toner, og kunderne strømmer til. I 2016 var der mere end 75.000 flere kundebesøg i Føtex, i forhold til 2015. Varehuset er, i konkurrence med de 89 øvrige Føtex varehuse, netop blevet kåret til Danmarks bedste Føtex.

-    Vi satte os allerede i efteråret 2015 målet om at komme til tops i føtexmesterskabet. Her bliver vi målt på f.eks. service over for kunderne, butiks standarden, men naturligvis også hvordan forretningen klarer sig rent økonomisk. Derudover har vi været gode til at lave tiltag omkring f.eks. Mors dag, koncerter og Kongens togt, lyder det fra en begejstret varehuschef, Kenneth Gade.

Det tager tid at vende tingene om, når man er inde i en negativ spiral. Men for Kenneth Gade, var det nødvendigt at tage fat på både butik og medarbejdere, da han kom til for knap halvandet år siden. For hvis butikken skal være en succes, skal medarbejderne trives.

-     Vi har hele tiden holdt fokus på alt det der fungerer, og snakker positivt om det. Når vi f.eks. har møder taler vi om det, der går godt, med henblik på at få meget mere af det. Min opfattelse er, at man ellers kan bruge alt for meget energi på at rette småfejl. Det har været stærkt medvirkende til, at vi har opbygget en vinderkultur, hvor hele holdet bliver løftet, siger Kenneth Gade.

Medarbejderplejen i Føtex har også resulteret i bl.a. en ny kantine, og fester for personalet.

En del af lokalsamfundet

Varehuschefen lægger meget vægt på, at Føtex skal være en særdeles aktiv del af byen. Det betyder at man deltager i både egne og andres arrangementer. Han lægger nemlig vægt på, at der skal være mere liv i byen og omkring Føtex.

-    Vi arbejder bevidst på at blive mere integreret i lokalområdet. Vi har deltaget i blandt andet Livsstilsmessen og var med i ”Kongens togt” da vikingeskibet lagde til. Derudover arrangerer vi selv bl.a. vinsmagninger, ”Beauty night”, og masser af aktiviteter for børn med børnekassen og julesokken, som de største succeser. Vi bruger samtidig disse arrangementer og events til at lære vores kunder bedre at kende. Vi er jo meget interesseret i at høre, hvordan de mener vi kan blive en bedre forretning – vi har igennem året tilpasset butikken meget ud fra de ønsker der er kommet, lyder det fra Kenneth Gade.

Nu kan Kenneth Gade med glæde i stemmen konstatere, at det ikke kun er korsoranere der handler i Føtex. Også fra oplandet kommer der flere og flere kunder og han konstaterer, at der også er begyndt at komme en del kunder fra Slagelse. Men der er også stadig ting, han gerne ser forbedret.

-     Jeg synes vi mangler nogle Torvelørdage, som alle butikker kan være fælles om. Der må jeg erkende, at vi ikke er kommet helt i mål. Vi har i Føtex været meget glade for samarbejdet f.eks. med Basen, Korsør holder sammen, samt Korsør City og Erhvervsforening. Den slags samarbejde skal der være mere af, for det giver flere gode og synlige aktiviteter, siger Kenneth Gade.

Branche: Detail
Navn: Føtex Korsør