Et revisionskontor skal da ligge i centrum!

Kunderne kommer fra Korsør, men også fra resten af Sjælland, København, Fyn, Jylland og endda fra Grønland. Men det gør ikke behovet mindre for at ligge centralt, lige midt i Korsør. De to revisionsfirmaer DIELS + CO og Nordisk Revision, deler nemlig lokaler lige midt på Algade. Og den bodeling er helt bevidst, for revisorer har da også strøgkunder.

-     Selvom vores kunder primært søger hjælp til bogføringsopgaver og årsregnskab, så kommer der faktisk folk forbi, og kigger indenfor. Med vores centrale placering får vi nu flere opgaver fra private udlejere af ejendomme og ældre borgere, der skal have hjælp med selvangivelsen, siger iværksætterrådgiver og medindehaver Solveig Ellingsen, fra DIELS + CO.

På den anden side af bordet nikker revisor og jurist, Jan Richard. Nordisk Revision har i flere år haft kontorer i Grønland, med Korsør som rammen om de danske aktiviteter. I 2014 blev skrivebordene flyttet ind på Glasværket i Korsør, hvor han mødte kollegerne fra DIELS + CO.

-    DIELS + CO havde behov for større lokaler og flyttede derfor først til Algade, derefter kom Nordisk Revision. Vi har flere fælles kunder, så incitamentet bag fælles lokaler var vores fortsatte samarbejde, siger Solveig Ellingsen.

Jan Richard supplerer og konstaterer at det giver fordele for både kunder og ansatte, at have så tæt et samarbejde, som tilfældet er.

-    Vi vil gerne have den synlighed og vise byen at vi er her, og at vi er sammen, selvom der er tale om to virksomheder. På den måde kan vi samarbejde på kryds og tværs og med fælles administration, præcis som læger i et lægehus. Det her er bare et revisionshus, men tankegangen er den samme. Vi kan sparre med hinanden og udvikle os sammen, til gavn for vores kunder, siger Jan Richard.

Til sammen løser de to revisionsfirmaer et utal af opgaver, også enkelte der ligger ud over hvad de fleste forstår ved et almindeligt revisionsfirma.

-    Det er ikke bare et spørgsmål om årsregnskaber og økonomistyring, men også om iværksætteri og rådgivning. Typisk kan det være, at vi har kunder der gerne vil starte egen virksomhed og ønsker hjælp til udarbejdelse af virksomhedsplan eller det kan være kunder, der gerne vil udvide deres virksomhed og kan være i tvivl om hvorvidt de skal ansætte en ekstra medarbejder, eller i hvilken retning de skal dreje virksomheden, siger Solveig Ellingsen.

Korsør som centrum for hele verden

Solveig Ellingsen, tager en slurk af kaffen og konstaterer med et smil, at med teknologien i ”skyen” kunne man jo i princippet havde virksomheden placeret hvor som helst, også på Hawaii.  Men den personlige kontakt betyder noget for dem begge, og de satser på at udvikle tingene sammen, og stadig have respekt for de to firmaers forskelligheder. Oven over det hele, ligger nemlig viljen til at udvikle noget i Korsør.

-    Vi har en løbende kontakt med mennesker og virksomheder her i byen og det gør det hele mere vedkommende for os. Derudover prioriterer vi vores faglige netværk højt, ligesom vi bl.a. tager studerende ind og støtter håndboldklubben som sponsorer. På den måde er vi et lille kontor med mange ressourcer, der tager et lokalt ansvar, siger Solveig Ellingsen.

Jan Richard har sin egen stabile kundegruppe i firmaet Nordisk Revision. Han peger også på nødvendigheden af, at man støtter hinanden i Korsør. Både til gavn for by og borgere, men også til gavn for erhvervslivet. Det giver yderligere en fordel, for med deres fagområde, handler det også om at konstant at udvikle sig.

-    Vi glæder os over de ting vi kan sammen, for med de ekspertiser vi har samlet her, er det også lettere at tiltrække dygtig arbejdskraft udefra. Det betyder, groft sagt, at vi kan alt det som vores kunder har brug for, siger Jan Richard.

Lige nu består de to firmaer af otte medarbejdere, men der kan sagtens komme flere til. Det betyder flere fordele for kunderne, uanset om vi taler om enkeltmandsvirksomheder, privatpersoner der ikke kan tyde selvangivelsen eller større virksomheder i ind- og udland. Solveig Ellingsen peger på en af de meget konkrete ting, som de to virksomheders samarbejde kan give kunderne.

-    Vi kan i fælleskab løse alle opgaver, uanset, hvad kunden har brug for. Vi benytter de fælles kompetencer vi har i huset på kryds og tværs af virksomhederne. Det medfører også hurtigere svar til vores kunder, når de spørger om et emne. Og der arbejder vi sammen, for Nordisk Revision har erfaringer som vi ikke har og omvendt. Og så længe kunden får det korrekte svar, er det ikke afgørende, hvem der har givet det, siger Solveig Ellingsen.

To døre, to virksomheder og to ejere, og alligevel et tæt samarbejde. For murene er, bogstaveligt talt, brudt ned mellem DIELS + CO og Nordisk Revision, på adressen i Algade. Solveig spørger Jan, om det så ikke er på tide med et fælles skilt på bygningen?

Branche: Regnskab og revision
Navn: DIELS + CO