Ken kan godt lide tandlæger

De fleste af os har nok et noget ambivalent forhold til tandlæger. Men Ken Kürstein kan godt lide dem, og det lægger han ikke skjul på. F.eks. er hans kone Hanne tandlæge, og i dag beskæftiger han sig med tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer, o.l. Kort sagt, han har bevæget sig ind i de hvide kitlers land. Han ejer i dag firmaet Dental Consult, hvor han hjælper med kliniksalg, men også med rådgivning, og udvikling af klinikker og virksomheder inden for branchen.

-     Jeg kunne se at der var et potentiale, og nogle muligheder her. Tandlæger og andre i beslægtede brancher er dygtige til at tage sig af deres patienter og kunder. Men når de skal købe eller sælge f.eks. en klinik, står de ofte på næsten bar bund. De ved ikke hvordan de skal værdisætte det de har, her er Dental Consult så parat til at yde professionel hjælp, siger Ken Kürstein.

Behovet viste sig at være stort, på få år er Dental Consult blevet Danmarks største klinikmægler. Så nu har Ken Kürstein oprettet et kontor i Ørestaden, ud over kontoret på Glasværket i Korsør. Nu er der også begyndt at komme forespørgsler fra Nordtyskland, så virksomheden udvider hele tiden.

-     Vi er i en rivende udvikling og har lige nu travlt, men det var en hård opstart, for der er mange ting der skal være på plads, inden man reelt går i gang. Men jeg har gode medarbejdere omkring mig, og især det sidste års tid er det gået stærkt, konstaterer Ken Kürstein.

Startede med tal i banken

Ken Kürstein er bankuddannet i Korsør, og han lægger ikke skjul på at de mange års ”jonglering” med tal og økonomi, har hjulpet ham. Han kan ret hurtigt se om et købs- eller salgstilbud er skruet rigtigt sammen, og om beløbet også svarer til værdien af f.eks. en tandlægeklinik. Men det handler også om medarbejderpleje, lederudvikling eller kommunikation. For hvis det ikke er i orden, mærkes det også en kliniks bundlinje.

-     En tandlæge er ikke bare en tandlæge, vedkommende er også en leder, og kan have rigtig mange ansatte. Det kræver meget mere end, at kunne lave et hul i tænderne på en patient. Så vi tilbyder også kurser i alt fra lederudvikling og til kommunikation med ansatte eller patienter, og den del af vores virksomhed begynder også at vokse, siger Ken Kürstein.

Han er i det hele taget en glad og tilfreds mand, der stadig bor i den by hvor han er født og vokset op. Indimellem ”truer” han med at starte med at cykle igen, ligesom i hans yngre dage. Men nu nøjes han med at støtte Team Rynkeby, og har derfor fået en knaldgul Team Rynkeby cykel sat ind på kontoret.

Tiden er der ikke mere, de timer jeg ikke bruger på virksomheden bruger jeg på familien og omvendt. Men jeg ville da meget gerne ud på landevejene og nyde vores smukke område, så man ved jo aldrig, siger Ken Kürstein, der netop har rundet de 50 år.

Navn: Lykkestein Consult & Dental Consult ApS
Adresse: Strandvej 22, 4220 Korsør