Cafe Sirup udvider

De har eksisteret et års tid, og er nu klar til at udvide. Cafe Sirup har netop fejret sin første fødselsdag, men det går godt og ambitionerne fejler ikke noget. Lige nu larmer håndværkerne i cafeen, for der arbejdes med en udvidelse af Cafe Sirup.

-     Jeg skaber et separat rum, med 15-20 ekstra pladser, men det kan også indgå i cafeen, hvis der kommer et ekstra stort antal gæster. Desuden kan det ekstra rum bruges til f.eks. temaaftener med f.eks. eksotisk mad, siger David Kücükavci.

Sammen med sin kone, Serap Sahin, driver han cafeen og de lægger mange timer i det. Han lægger helle ikke skjul på, at det har været en hård opstart, for der er mange ting der skal være styr på. Men han er særdeles tilfreds, for det går godt.

-     Vi har en god omsætning, men vores egen løn er ikke kæmpestor. Men vi ser den her cafe som en langsigtet proces, og vi skal jo også finde det rette leje for det hele, lyder det fra David Kücükavci.

Hvorfor åbner du i Korsør?

Da han ville åbne cafeen, var der flere der spurgte; hvorfor åbner du i Korsør, fordi de måske ikke helt troede på ideen. Men da David og hans kone havde diskuteret det igennem, var der ingen tvivl, nu skulle det gøres.

-     Jeg kan godt lide at arbejde med mad og gæster, og synes jeg har flair for det. Samtidig har jeg har aldrig været i tvivl om, at det nok skulle blive en god forretning. Vi er jo også blevet godt modtaget, af både by og gæster, konstaterer David Kücükavci.

Han har selv erfaring fra restaurations- og fødevarebranchen, og brugte den erfaring da han skulle starte Cafe Sirup. Han kørte en overgang med kød, og ved hvor meget det betyder at kødkvaliteten er i orden, uanset om du er til bøffer eller burgere. Den viden sætter cafeens kunder også pris på, også dem der kommer første gang. Nye kunder er der en del af, hvilket han har gode eksempler på.

-     Jeg har nok haft de første 25-30 udenbys kunder, der kommer ind med salgsopstillingen over et hus de kigger på. De spiser og får en snak over maden, men de spørger ofte, ”hvordan er byen?”. Jeg anbefaler naturligvis altid Korsør, og fremhæver de gode ting. At de samtidig er glade for maden, og godt kan lide at der ligger en cafe i Korsør, er jo bare et plus, siger David Kücükavci.

Branche: Cafe, restaurant
Navn: Cafe Sirup