”Vi gør byen mere attraktiv”

Renoveringer i millionklassen, rækkehuse og topmoderne lejligheder. Det er blot nogle af de projekter som BoligKorsør har sat i gang, og det stopper ikke her. For selskabet har erkendt de nye tider, med skarp konkurrence fra private udlejere og ejendomsmæglere, samt større krav fra beboerne.

-    Boligselskabernes glade dage er endegyldigt forbi og de kommer aldrig tilbage. Hvis vi ser bare en generation tilbage, kunne man bygge en beboelsesejendom, og når man var færdig, var den fyldt op og der var endda folk på venteliste, lyder det fra boligselskabets formand, Ebbe Jens Ahlgren.

I dag er situationen en helt anden, der skal kæmpes for hver eneste lejer, og selskabet sloges i flere år med tomme boliger, der drænede kassen. Men de seneste 3-4 år er situationen blevet bedre, bl.a. takket være nye tiltag, bl.a. reducerer boligselskabet med ca. 160 boliger, fra de nuværende ca. 2.700 boliger.

-    Vi var nået til et punkt, hvor vi var nødt til at gøre to ting samtidigt. Vi skulle både udvikle og afvikle, og det er ingen let øvelse, for det er jo aldrig sjovt at nedlægge lejemål, vel vidende at nogle beboere skal flytte. Men det har været nødvendigt og vi har heldigvis forstående beboere og gode afdelingsbestyrelser, så processen er forløbet fint, siger Ebbe Jens Ahlgren.

Når man spørger om de mange byggesager der er sat i gang, mener bestyrelsesformanden, at det markerer et synligt vendepunkt for boligselskabet.

-    Vi er i gang med flere store renoveringsprojekter og også nybyggeri. Lige nu arbejder vi med en helhedsplan på Motalavej, hvor der bl.a. bygges 12 rækkehuse, og der gennemføres en renovering af et større antal lejemål. Derudover har vi renoveret en række lejligheder på Fasanstien, bl.a. med nye designerkøkkener fra HTH og lige nu arbejder vi hen imod nye lækre lejligheder på Linde Alle, siger Ebbe Jens Ahlgren.

De mange tiltag giver travlhed for boligselskabet, og det passer Ebbe Jens Ahlgren godt. Han håber endda der bliver endnu mere travlt. For BoligKorsør har allerede henvendt sig til Søfartsstyrelsen, i håbet om nye lejere, når styrelsen flytter de mange arbejdspladser til Korsør.

Branche: Boligselskab
Navn: BoligKorsør