TM Jessen

Solidt kundegrundlag og faglighed giver fremgang

Tømrervirksomheden TM Jessen har siden starten i 2007 oplevet en stabil udvikling, der har ført firmaet fra nystartet enkeltmandsvirksomhed til en lokalkendt virksomhed med seks ansatte.

Da Ken Jessen valgte at blive selvstændig, regnede han med, at han kun skulle være sig selv i virksomheden TM Jessen, men efter bare to år, måtte han konstatere, at der var brug for flere hænder. Siden da er udviklingen fortsat støt og roligt og Ken Jessen ser ingen grund til at det stopper her.

- Jeg har hele tiden taget et skridt af gangen, og det har passet rigtig fint til min virksomhed. Vi har udviklet os i et tempo, hvor vi har kunnet følge med, og det har været vigtigt. Det tager tid at få opbygget sig et godt ry i denne her branche, men vi er ved at være der. Vi får mange henvendelser fra folk, der har fået os anbefalet, og det er jo den bedste markedsføring man kan få. Derfor tror jeg da også på, at udviklingen fortsætter fremover, fortæller tømrermesteren.

Dygtige tømrer i fremtiden

Ud af de seks ansatte er der to lærlinge, og det har været meget vigtigt for Ken Jessen, at være med til at løfte et ansvar i forhold til uddannelse af dygtige håndværkere. - Vi er forpligtede til at tage ansvar for, at der også er gode tømrer i fremtiden. Derfor valgte jeg også at ansætte lærlinge. De skal have lov til arbejde rigtigt med faget, og det får de hos os. Når jeg som virksomhed har mulighed for at tilbyde en plads til en lærling, så synes jeg også, at det er min pligt, Konstaterer Ken Jessen.

Dygtige virksomheder i kommunen

I dag er TM Jessens kunder fordelt imellem private, det offentlige og et lokalt boligselskab.  En fordeling Ken Jessen mener, er med til at sikre virksomheden stabilitet og fremgang. - Jeg vil hellere have mange mindre kunder, og med min nuværende kundefordeling er der også arbejdsopgaver fordelt over hele året. Vores fag kan ellers være lidt sæsonbetonet, men som det er nu, har vi formået at fordele opgaverne. Jeg er godt tilfreds med at være en lokal virksomhed, og jeg samarbejder også med lokale underleverandører. Det er vigtigt for udviklingen i vores område, at vi støtter de dygtige virksomheder, der findes her i kommunen.