EA Guld-Sølv & Ure

Nye lokaler betød øget vækst

Efter 115 år på Halsskov har EA Guld-Sølv & Ure flyttet forretningen til nye lokaler på Nygade i Korsør. En beslutning der krævede mange overvejelser, men som har medført en markant stigning i omsætningen og nye muligheder for at tiltrække turister og strøgkunder. Kate Zederkof er femte ejer af guldsmedeforretningen, og hun overtog for år tilbage efter sin far. Hun har på sidelinjen fulgt udviklingen af detailhandlen i Korsør centrum, og synes at det lige i øjeblikket ser rigtig fornuftigt ud.

- Da vi lå på Halsskov kunne vi se at flere butikker forsvandt, og at en del rykkede ind i centrum. Til sidst valgte vi også at tage springet, selv om det tog lidt tid at træffe beslutningen. Vi havde jo ligget det samme sted i 115 år, så der var også nogle følelser involveret. Til gengæld har det vist sig at være det helt rigtige. Vi har kun vækstet i den periode, vi har ligget i Nygade, og jeg kan se, at der efterhånden også er fyldt helt op i de omkringliggende butikslokaler, fortæller hun.

Samarbejde og sparring

I forbindelse med flytningen af EA Guld-Sølv & Ure fik Kate Zederkof god støtte af Korsør Erhvervsforening. - Erhvervsforeningen var en stor hjælp, og vi fik god sparring undervejs i processen. Vi har fået luksusforhold sammenlignet med vores tidligere lokaler, og jeg nyder at gå på arbejde hver dag. Jeg ser også frem til samarbejdet med de øvrige butikker, og til de arrangementer der kommer henover året som for eksempel aftenåbningerne, siger Kate Zederkof.

EA Guld-Sølv & Ure åbnede i 1897, og har i dag haft fem forskellige ejere. Den nuværende ejer Kate Zederkof startede i branchen i 1976, og overtog butikken efter sin far i 1997. EA Guld-Sølv & Ure sælger de store modemærker som fx Pandora, Troldekugler, Skagen Design, Story og Festina samt de mere traditionelle designs.